Странице

недеља, 4. новембар 2012.

Dve nove orhideje

     Dve nove orhideje u mojoj kolekciji! Iako je u Nisu tesko naci orhideje po pristupacnijim cenama, i to se desi povremeno (sreca pa imamo Mr. Bricolage i Tempo). U pitanju su Odontocidium Wildcat 'Carmela' i Oncidium Sweet Sugar.


Odontocidium Wildcat 'Carmela'

Odontocidium Wildcat 'Carmela'

Odontocidium Wildcat 'Carmela'

     Odontocidium Wildcat 'Carmela' ima blag miris ujutru, dok Oncidium Sweet Sugar ne mirise. Ja vec imam jedan hibrid Oncidium Sweet Sugar koji je kod mene vec par godina, i ove godine prvi put ima cvetnu stapku. Medutim, on je manja biljka, sa sitnijim pseudobulbama nego ovaj novi. Takodje i cvetovi su drugaciji - novi Oncidium ima vece i svetlije zute cvetove. Trazio sam po internetu, i zajista postoji vise varijeteta ovog hibrida. Oni se razlikuju po tome sto iza Oncidium Sweet Sugar ima jos neki naziv (na primer Oncidium Sweet Sugar 'Emperor'), ali ja nikad nisam video takve biljke pa ne mogu da budem siguran koje su u pitanju kod mene.


Oncidium Sweet Sugar

Oncidium Sweet Sugar

Oncidium Sweet Sugar

      A sto se tice naziva Odontocidium, pre su ovi hibridi bili pod nazivom Cambria i ta grupa orhideja je obuhvatala razlicite hibride, nastale ukrstanjem orhideja iz rodova Miltonia, Cochlioda, Odontoglossum, Oncidium i Brassia bez obzira na to koji od njih je koriscen. Zatim je naziv promenjen u Colmanara, ali su od strane Americkog udruzenja orhideja (stvarno ne znam kako drugacije ovo da prevedem, u pitanju je AOS - American Orchids Society) promenjeno u Odontocidium. Dakle Odontocidium je grupa hibrida nastala ukrstanjem rodova Odontoglossum i Oncidium


Odontocidium Wildcat 'Carmela' i Odontocidium Black Cat 

Нема коментара:

Постави коментар